جستجو
Close this search box.

برای اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی باید به کجا مراجعه کرد؟

مطالب مرتبط

فهرست مطالب

اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی

آزمون استخدامی یکی از ارزیابی‌های سرنوشت‌ساز برای جوانان است. به همین دلیل نتیجه آن از اهمیت بالایی برخوردار است. با اعلام نتایج آزمون استخدامی، ممکن است عده‌ای از شرکت کنندگان قصد اعتراض به نتیجه را داشته باشند.

نارضایتی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی ممکن است ناشی از متغیر بودن درصدها، نمرات آزمون و حتی اطلاعات فردی شخص شرکت کننده باشد. سازمان سنجش نیز برای رسیدگی به نارضایتی‌های شرکت کنندگان، زمانی را برای اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی تعیین کرده است.

در اینجا به شرح کامل نحوه اعتراض به جواب آزمون استخدامی می‌پردازیم؛ اگر شما هم یکی از داوطلبان آزمون استخدامی هستید و نسبت به جواب این آزمون اعتراض دارید، می‌توانید برای دانستن جزئیات بیشتر درباره نحوه اعتراض به جواب آزمون تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

نحوه اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی

سازمان سنجش شرایطی را برای داوطلبان فراهم کرده است که به‌آسانی می‌توانند نسبت به پاسخ آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند. طبق توضیحات سایت مذکور، آن دسته از داوطلبانی که نسبت به نتیجه آزمون استخدامی معترض هستند، می‌توانند به‌صورت غیرحضوری برای ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی

معمولاً از سوی این سازمان، بین 10 تا 15 روز زمان برای ثبت اعتراض نسبت به نمرات و درصدها تعیین‌شده است. شرکت کنندگان باید طی این زمان تعیین‌شده اعتراض خود را ثبت کنند؛ زیرا بعد از گذشت زمان تعیین‌شده، امکان اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که پاسخ اغلب آزمون‌های استخدامی کمتر از یک ماه بعد از برگزاری آزمون در سازمان سنجش اعلام می‌شود و هر داوطلبی بلافاصله بعد از دریافت نتیجه، می‌تواند اعتراض خود را به ثبت برساند.

سامانه اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی

سامانه‌ای که داوطلبان عزیز باید برای اعتراض به نتایج آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی به آن مراجعه کنند، همان سایت سنجش است.

اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی

مراحل اعتراض به جواب آزمون استخدامی در سایت سنجش به شرح زیر است:

  1. ورود به صفحه وب سایت سازمان سنجش
  2. ثبت نام در سایت سازمان سنجش یا وارد شدن به سیستم پاسخگویی
  3. دریافت رمز عبور بعد از ارسال آن به پست الکترونیکی
  4. کلیک بر روی گزینه ورود به درخواست جدید
  5. کلیک بر روی گزینه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی
  6. کلیک روی گزینه بررسی مجدد
  7. ثبت درخواست اعتراض

آیا اعتراض از طریق سامانه تأثیری دارد؟

«در اکثر مواقع اعتراض به نتیجه آزمون در مراحل ابتدایی به نتیجه‌ای نمی‌رسد؛ اما ممکن است در صورت اعتراض به دیوان عدالت اداری با نتایج مثبتی همراه باشد.»

لازم به ذکر است که نتیجه اعتراض به آزمون استخدامی به فاکتورهای متعددی مانند علت اعتراض و مدارک یا دلایلی که برای اعتراض خود ارائه می‌دهید، بستگی دارد؛ بنابراین نتیجه موفقیت در این پرونده برای هر فرد با توجه به شرایطی که دارد، متفاوت است.

ارائه طرح دادخواست اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی

کسانی که نسبت به نتیجه آزمون استخدامی اعتراض دارند، بهتر است در اولین فرصت با مراجعه حضوری به سازمان سنجش، اعتراض خود در رابطه با نتیجه آزمون مطرح کنند.

پیشنهاد می‌شود داوطلبانی برای اعتراض حضوری مراجعه کنند که دارای مدارک محکم و قابل قبولی هستند و دلایل قانع‌کننده‌ای دارند.

تمام مدارک و ادعاهای خود را به همراه علت دقیق اعتراض خود نسبت به جواب آزمون استخدامی در سازمان سنجش مطرح کنید و برای مدتی منتظر بمانید تا جواب آن برای شما ارسال شود.

درصورتی‌که درخواست اعتراض شما از سوی سازمان سنجش رد شده باشد یا جوابی از سوی این سازمان برای شما ارسال نشده باشد، می‌توانید به کمک یک وکیل دیوان عدالت اداری حاذق و متخصص در این زمینه، دادخواستی را علیه مدیران سازمان سنجش تنظیم کنید و آن را به دیوان عدالت اداری تحویل دهید.

شرایط ارائه طرح دادخواست به دیوان عدالت اداری برای اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی

قبل از اینکه برای ارائه دادخواست به دیوان عدالت مراجعه کنید، باید اعتراض خود را در سازمان سنجش ثبت و پاسخ آن را دریافت کنید.

اگر در زمان مقرر پاسخی از سوی این سازمان برای شما ارسال نشود، می‌توانید مطابق ماده 1 از قانون آیین دادرسی، برای اعتراض به نتیجه آزمون به دیوان مراجعه کنید؛ اما طبق ماده 16، ارائه طرح دادخواست به دیوان عدالت نیازمند رعایت قوانینی است که عبارتند از:

  1. ارائه دادخواست برای دیوان عدالت اداری باید به زبان رسمی کشور یعنی فارسی نوشته شود.
  2. نوشتن دادخواست روی کاغذ سفید اشتباه است و باید از برگه‌های دادخواست مخصوص همین سازمان برای نوشتن اعتراض استفاده شود.
  3. تمام اطلاعات داوطلب باید به‌صورت کامل در دادخواستی که قرار است به دیوان عدالت اداری تحویل داده شود؛ درج شود.
  4. موضوع شکایت یا طرح دادخواست باید به شکل صریح در برگه درج شود.
  5. در برگه دادخواست باید توضیحات کاملی در رابطه با موضوع شکایت نوشته شود.
  6. در متن توضیحات، باید تمام دلایل و ادعاها برای اعتراض به نتیجه آزمون نوشته شود.
  7. چنانچه مدارک برای اثبات ادعاها وجود دارد؛ باید ضمیمه دادخواست شود.
  8. دادخواست طرح‌شده علیه سازمان سنجش باید به‌صورت حضوری (از طریق مراجعه به مراکز استانی دیوان عدالت اداری) یا به‌صورت غیرحضوری (از طریق مراجعه به سامانه ساجد) به دیوان عدالت ارسال شود.
  9. بلافاصله بعد از ارسال دادخواست، دبیرخانه دیوان به بررسی آن می‌پردازد؛ تا از ناقص نبودن اطلاعات دادخواست اطمینان حاصل کند.
  10. در ادامه دبیرخانه، دادخواست صحیح و بدون نقص را به رئیس دیوان تحویل می‌دهد.

 

اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی

اگر دادخواستی دارای نقص و اشتباهی باشد؛ به رئیس دیوان تحویل داده نمیشود. در این صورت دبیرخانه دیوان ابلاغیه‌ای را برای داوطلب ارسال و زمانی را برای رفع نقص دادخواست تعیین میکند. اگر داوطلب نسبت به تصحیح نقص دادخواست اقدام  و دادخواست بدون نقصی را ارسال کند؛ بعد از بررسی به رئیس دیوان تحویل داده میشود.

مشاوره با وکیل دادگستری برای اعتراض به نتایج

همان‌طور که می‌دانید اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی طی مراحل خاصی انجام می‌شود. قطعاً کسانی که برای اولین بار نسبت به رأی صادره از سازمان سنجش اعتراض می‌کنند؛ با مراحل ثبت اعتراض و ارائه طرح دادخواست آشنا نیستند. وکلا و مشاوران حقوقی متخصص در این زمینه می‌توانند شما را با نحوه اعتراض به جواب آزمون استخدامی، پیگیری و رسیدگی به جواب دادخواست، نتیجه منع و تأثیر دادخواستی که در دیوان عدالت اداری مطرح کرده‌اید؛ آشنا کنند.

ثبت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی یک پروسه طولانی مدت است که می‌تواند برای شما با چالش‌های زیادی همراه باشد. شما می‌توانید با سپردن تمام مراحل اعتراض به وکلای حاذق در این زمینه، دادخواست خود را برای اعتراض به نتیجه آزمون ثبت کنید.

برای پیگیری اعتراض به جواب آزمون استخدامی چه باید کرد؟

بعد از پایان یافتن مدت اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی، زمانی برای رسیدگی به اعتراضات از سوی سازمان سنجش تعیین می‌شود. در این زمان، سازمان سنجش وظیفه دارد تا به بررسی تمام اعتراضات داوطلبان بپردازد و درنهایت پاسخ اعتراض را در سامانه بارگذاری کند.

تمام داوطلبانی که نسبت به جواب آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی اعتراض کرده‌اند؛ می‌توانند با مراجعه با سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه پیگیری اعتراض، از نتیجه آن مطلع شوند. لازم به ذکر است که اگر رضایت داوطلب مورد تأیید اداره سازمان سنجش قرارگرفته باشد؛ می‌تواند مجدداً برای انجام آزمون جدید اقدام کند.

جمع بندی

در اینجا به شرح کامل نحوه اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی پرداختیم. بامطالعه مطلب بالا دانستیم که داوطلبان گرامی می‌توانند بعد از اعلام نتایج این آزمون با مراجعه به سایت سازمان سنجش، در زمان مقرر برای ثبت اعتراض خود اقدام کنند. همچنین دانستیم که اگر فردی به نتیجه اعتراض آزمون رضایت نداشته باشد، می‌تواند این بار علیه رأی صادرشده از سوی سازمان سنجش، به دیوان عدالت اداری کشور شکایت کند.

همان‌طور که واقف هستید، شکایت در این دیوان نیاز به اطلاعات و تجربه بالایی دارد؛ از این جهت پیشنهاد می‌شود با دریافت مشاوره از وکیل شانس موفقیت خود را در این طرح شکایت افزایش دهید. موسسه حقوقی دادیستا به‌عنوان یکی از موسسه‌های باسابقه و پرتجربه درزمینهٔ اعتراض به جواب آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، می‌تواند شما را در مسیر شکایت در دیوان عدالت اداری راهنمایی کند. این مجموعه متشکل از وکلای حاذق و مشاوران حقوقی باتجربه است که می‌توانند با هزینه‌ای مناسب، در این مسیر همراه شما باشند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

درخواست خدمات

سوالات متداول

سامانه اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی چیست؟
سامانه‌ای که داوطلبان عزیز باید برای اعتراض به نتایج آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی به آن مراجعه کنند، همان سایت سنجش است.
نحوه اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی چگونه است؟
آن دسته از داوطلبانی که نسبت به نتیجه آزمون استخدامی معترض هستند، می‌توانند به‌صورت غیرحضوری برای ثبت اعتراض خود در سامانه سنجش اقدام کنند. در اکثر مواقع اعتراض به نتیجه آزمون در مراحل ابتدایی به نتیجه‌ای نمی‌رسد؛ اما ممکن است در صورت اعتراض به دیوان عدالت اداری با نتایج مثبتی همراه باشد.
پیگیری اعتراض به جواب آزمون استخدامی چگونه است؟
تمام داوطلبانی که نسبت به جواب آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی اعتراض کرده‌اند؛ می‌توانند با مراجعه با سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه پیگیری اعتراض، از نتیجه آن مطلع شوند. لازم به ذکر است که اگر رضایت داوطلب مورد تأیید اداره سازمان سنجش قرارگرفته باشد؛ می‌تواند مجدداً برای انجام آزمون جدید اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *